HAKOM
Jeste li se upisali u registar „Ne zovi“

Od 31. siječnja 2017. potrošači koji ne žele da ih trgovci telefonski kontaktiraju u svrhu promidžbe ili prodaje, bez prethodno pribavljenog pristanka, mogu se besplatno upisati u javni registar za zaštitu potrošača ˝Ne zovi˝.
Nakon tjedan dana postojanja registra oko 2100 korisnika već se upisalo i time zabranilo trgovcima da ih kontaktiraju. Upis u registar je inače besplatan te se zahtjev vašem telefonskom operatoru može dostaviti putem e-maila (prethodno e-mail adresa mora biti provjerena i registrirana pri operatoru kao adresa elektroničke pošte korisnika telefonskog broja), poštom ili direktno u poslovnici operatora.
Registar je propisan Zakonom o zaštiti potrošača za čiju je provedbu nadležna tržišna inspekcija pri Ministarstvu gospodarstva, poduzetništva i obrta. Upisati se mogu svi potrošači (fizičke osobe) koji su ujedno i korisnici telefonskih usluga, što uključuje fiksni i mobilni telefon te SMS i MMS poruke. Iz HAKOM-a su najavili nadogradnju registra kako bi postao sastavni dio sustava e-Građani, odnosno građani će u budućnosti moći sami regulirati status svojih brojeva u registru, bez operatora kao posrednika.
Status pojedinog broja u registru može se provjeriti na HAKOM-ovoj internetskoj stranici, putem poveznice, a na poveznici mogu se pronaći odgovori na česta pitanja.