Predstavljen projekt koji će educirati i nastavnike i učenike – u škole stiže „Revolucija digitalne pismenosti
U Sheratonu je predstavljen projekt „Revolucija digitalne pismenosti“ kojemu je cilj educirati nastavnike i djecu, ne bi li se pomoglo novim generacijama da razviju razinu vještina potrebnih za ovladavanje nadolazećim tehnologijama (kao što su npr. umjetna inteligencija, roboti, 3D štampanje itd.) čime će se radikalno poboljšati jednakost prilika te prilika za uspjeh sljedećih generacija lidera u novim tehnologijama.
Rotary klub Zagreb Centar je pokrenuo inovativan humanitarni projekt pod nazivom “Revolucija digitalne pismenosti” u suradnji s Institutom za razvoj i inovativnost mladih te Ministarstvom znanosti i obrazovanja. Projekt „Revolucija digitalne pismenosti“ kojemu je cilj, uz edukaciju učenika i nastavnika, isporučiti 15.000 microbitova u 300 osnovnih škola diljem Hrvatske organizira Rotary klub Zagreb Centar te osigurava edukaciju 1200 nastavnika i knjižničara. Ova je humanitarna inicijativa financirana isključivo donacijama lokalne i globalne Rotary zajednice i donacijama partner tvrtki na projektu.
„Hrvatska je među prvim zemljama u svijetu koje su usvojile micro:bit u nastavi, a prema našim saznanjima ovo je i prva nacionalna implementacija micro:bita od 1-4 razreda osnovnih škola. Ovaj projekt odličan je primjer kako se uvođenje modernih alata i inovacija u obrazovni sustav može napraviti i inicijativama civilnog društva, u suradnji s državom, ali i partnerskim organizacijama. Ovim putem želim zahvaliti svim Rotarijancima i Rotary klubovima širom svijeta koji su prepoznali potencijale ovog projekta i uključili se u ovu inicijativu. Posebno se želim zahvaliti i pohvaliti hrvatske tvrtke partnere na projektu i to: Telemach, Infobip GDI, Hrvatsku poštu, Algebru, Comping, Storm Computers, CADCAM, SD Informatiku, Five, Megatrend, Serengeti, Photomath, Altimu i Shape 404.“ – izjavio je član projektnog tima, gospodin Ivan Vidaković u ime Rotary kluba Zagreb Centar, naglasivši pomoć ključnih partnera projekta bez kojih realizacija projekta ne bi bila moguća.
Ivan Vidaković rekao je i kako tehnologija danas transformira sve aspekte našeg života i zato je od kritične važnosti da osposobimo naše buduće generacije za globalne prilike i izazove koje donosi 21. stoljeće te je usvajanje digitalnih vještina od najranije dobi ključ za jednakost prilika za sve naše buduće generacije u Hrvatskoj.
Projektom će se školske knjižnice, uvođenjem micro:bitova, transformirati u digitalne hubove, a sve uz podršku bogatog sadržaja i obuke. Osim micro:bitova potrebnih za nastavu u knjižnicama će se alocirati i dodatni uređaji kako bi ih učenici mogli posuditi za rad kod kuće. Učenici će na digitalno kreativan način usvajati i implementirati znanja za razvijanje digitalnih i STEM kompetencija.
„Kontinuirana ulaganja Telemacha u tehnološki razvoj temelj su stvaranja digitalno naprednog društva. Poticanjem STEM vještina u najranijoj dobi, osobito kod djece i mladih osiguravamo pokretačku snagu i preduvjete njihovog razvoja i rasta. Želimo li buduće kreatore suvremenog društva boljih prilika, moramo im osigurati prilike, otvoriti prostor za kritičko promišljanje i dati digitalne alate s kojima će oblikovati našu budućnost, neovisno u kojim područjima će postati najbolji stručnjaci – učitelji, programeri, dizajneri računalnih igara. Ovaj projekt upravo je odgovor na budućnost koju danas, zajednički, stvaramo, i iznimno sam ponosan što sudjelujemo u ovom hvalevrijednom projektu“ – istaknuo je predsjednik Uprave Telemacha Hrvatska, Adrian Ježina, dodavši kako će se projektom Revolucija digitalne pismenosti osigurati izvođenje nastavnog sadržaja na digitalno kreativan način čime se daje dodatni doprinos digitalnoj pismenosti, pa i popularizaciji angažmana učenika u STEM području.
Micro:bitovi će se u ovom projektu koristiti unutar-predmetno i među-predmetno, bez promjene kurikuluma. Micro:bit je nastavno sredstvo za izvođenje postojećeg sadržaja na digitalno kreativan način pa nije potrebno mijenjati kurikulum za sudjelovanje u projektu.
Vrijednost ovog projekta je gotovo 400.000 USD, a očekuje se da će biti obuhvaćeno oko 25.000 učenika.