Veći kapacitet, sigurnije, a manja cijena - cink-zrak baterije mogle bi biti budućnost elektronike
Baterije budućnosti mogle bi imati do 5 puta veći kapacitet
Cink-zrak baterije postoje već neko vrijeme i koriste se u nekim specifičnim uvjetima. Međutim, najveći problem kod baterija baziranih na cinku je nemogućnost ponovnog punjenja – jednom istrošena baterija mora ići na recikliranje.
Međutim, 2013. godine znanstvenici sa Sveučilišta Standford razvili su napredniju verziju cink-zrak baterije koja ima puno dulju trajnost, no dodatak skupocjenog iridija i platine podigli su cijenu baterija te još nisu bile spremne za komercijalizaciju i šire korištenje.
Srećom, znanstvenisi sa Sveučilišta u Sydney-u došli su do rješenja koje bi omogućilo drastično lakše punjenje baterija, te korištenje puno jeftinijih materijala koje bi snizile cijenu proizvodnje.
Cink-zrak baterije, kao što i samo ime govori, sadrže metal cinka u sebi te im je potreban kisik iz zraka za proizvodnju električne energije. Kako je cink puno rašireniji od litija, cijena materijala puno je manja, što zajedno sa do (teoretski) 5 puta većim kapacitetom u odnosu na tradicionalne baterije bi riješilo ogroman broj problema koji utječu na baterijski pogonjene uređaje. Problem se pojavio kod ponovnog punjenja baterije jer nedostaju katalizatori koji bi uspješno smanjivali i povećavali razinu kisika prilikom pražnjenja i punjenja baterije.
Po izjavama profesora Yuan Chen-a, koji radi na sveučilištu u Sydney-u, njegov tim došao je do metoda od 3 koraka kojima bi se riješio problem nedostatak regulacije kisika u bateriji, čime bi se otklonio najveći problem kod šire uporabe novih baterija. Korištenjem lako dostupnih metala kao što su željezo, kobalt i nikal moguće je osmisliti sustav kontrole kisika u baterijama, što omogućuje ponovno punjenje.
Osim većeg kapaciteta i jeftinije cijene, cink-zrak baterije su znatno manje štetne za okoliš, te su sigurnije jer ih ne prate neke mane koje su povezane uz litij-ionske baterije. Trenutni rezultati su obećavajući jer se kroz 60 ciklusa punjenja i pražnjenja kapacitet baterije smanjio za manje od 10%. Iako su litij-ionske baterije trenutno bolje što se zadržavanja kapaciteta tiče, potrebno je napomenuti da su one rezultat desetljeća aktivnost i skupog istraživanja, dok cink-zrak baterije tek sada postaju mogućnost u koju će se početi intenzivnije ulagati.