Strategy Analytics
Globalno tržište smartphonea u Q1 bilježi skok prodaje od 24%, Samsung i dalje vodeći, ali…
Analitička kuća Strategy Analytics u zadnje vrijeme ima puno posla. Vrijeme je da utvrdimo tko vodi glavnu riječ u prodaji smartphonea, a kome se ne piše najbolje. Odmah ćemo napomenuti da je globalno tržište oživjelo, i u Q1 imamo 24% rast prodaje.
U prvom kvartalu Samsung je ostao vodeći s 23% udjela i rastom prodaje od 32% u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Na drugom je mjestu i dalje Apple sa 17% udjela i 44 postotnim rastom. Xiaomi je u ovom kvartalu eksplodirao doslovno. Bilježe 80 postotni rast prodaje i 15% tržišni udio.
Četvrto i peto mjesto dijele Oppo i Vivo sa po 11% udjela. Oba proizvođača zabilježila su također ogroman skok od 68% i čak 85%. Kumulativno, ove dvije kompanije (dio su iste BBK grupacije) drže čak 22% tržišta, a kad znamo da su u njihovom vlasništvu još i OnePlus, Realme i IQOO, nije teško pretpostaviti tko je zapravo vladar svjetskog tržišta smartphonea.
Ono što je također jasno je da u top 5 više nema Huaweija. Američke sankcije koje im ograničavaju nabavku čipova te nemogućnost korištenja Google servisa, ovog giganta bolno spuštaju na ovoj ljestvici daleko od onoga za što su realno sposobni.