Google staje na kraj napornim reklamama
Google zabranjuje aplikacijama postavljanje reklama na zaključani ekran
Android operativni sustav najpopularniji je na svijetu, a to može između ostalog zahvaliti i ogromnoj količini mogućnosti i modifikacija koje omogućuju korisniku da prilagodi iskustvo korištenja na svoj način. Međutim, velika moć istovremeno donosi i veliku odgovornost, pa je tako bitno pripaziti kakve se aplikacije i modifikacije rade na pametnom telefonu jer je vrlo lako moguće da će se nakon instalacije neke manje poznate aplikacije ili igre po sustavu početi prikazivati reklame i prozori. Najčešći „krivci“ za takve reklame su aplikacije koje zloupotrebljuju dozvole koje im je korisnik dao, uključujući i mogućnost da aplikacije prikazuju reklame na zaključanom ekranu pametnog telefona.
Na ovaj način reklame „bježe“ iz aplikacija te se prikazuju i u drugim elementima operativnog sustava, pa čak i u drugim aplikacijama. Kako bi pokušao stati na kraj tome, Google je odlučio promijeniti politiku aplikacija koje se nalaze u Google Play trgovini te će u budućnosti micati aplikacije koje prikazuju reklame na zaključanom ekranu. Na stranici koja je namijenjena programerima aplikacija sada se nalazi novo pravila za reklame koje navodi da „osim ukoliko je jedina svrha aplikacije da bude zamjena za postojeći zaključani ekran, aplikacija ne smije prikazivati reklame i opcije za kupnju na zaključanom zaslonu uređaja“.
Ukoliko se na vašem pametnom telefonu nalaze reklame za koje ne znate kako su došle tamo, preporučljivo je proći kroz listu instaliranih aplikacija i vidjeti koje se čine „najsumnjivije“. Isto tako preporučljivo je pregledati kakve sve dozvole aplikacije traže prije instalacije pa je bitno zapitati se treba li zbilja nekoj igri lokacija, ili pristup imeniku.
U velikom broju slučajeva to znaju biti manje poznate igre, alternativne aplikacije za dopisivanje, tipkovnice i razno razni „antivirus“ i „cleaner“ aplikacije koje gotovo uvijek rade više štete nego koristi. Jedan od poznatijih primjera su aplikacije izrađene od strane Cheetah Mobile, kineske kompanije koja nudi popularne čistače sustava koji šalju informacije sa uređaja na servere smještene u Kini, te prikazuju reklame koje nerijetko vode na zloćudni sadržaj.