Konferencija
Sajam hrvatske IT industrije IT Biz Expo
Konferencija IT Biz Expo je započela prezentacijama rješenja tvrtki HRPRO, Epson Hrvatska, Konica Minolta Hrvatska i Mondo Tera. Na temu Human Resources – Upravljanje ljudskim potencijalima u digitalno doba, Jasmina Lukačević nas je upoznala s karakteristikama HRNET sustava koje omogućavaju implementaciju trendova i preporuka digitalnog doba. Tema Document Management obuhvatila je prezentaciju tvrtke Mondo Tera koju vode Igor Javor i Igor Sjeverac. Na temu Document i Print Management Tvrtko Ljubić iz tvrtke EPSON Hrvatska je predstavio inovativna EPSON poslovna rješenja. Na istu temu održana je i prezentacija Mirana Mišića iz tvrtke Konica Minolta koji je govorio o uštedi kroz optimizaciju ispisa i iskustvo korisnika.
Na IT Biz Expo održan je zanimljiv forum na temu postoji li danas uopće marketing bez digitalnog marketinga, uz premisu kako u digitalnom marketingu ne postoje provjereni trendovi nego samo ljudi koji će ih provesti. Sudionici foruma na temu “Digitalnog marketinga – od puno promašaja do nula propuštenih prilika” bili su Marko Rakar, Matjaž Babnik, Zoran Turković i Nikola Vrdoljak.
Native sadržaj je reakcija medija na pojavu mobitela jer na njima oglasi jednostavno ne funkcioniraju; native nisu banneri koje ne volite. Danas native izgleda kao urednički sadržaj, a funkcionira kao oglas. Native najbolje funkcionira na Faceboku, a da bi native bio dobar onda i sadržaj mora biti kvalitetan. karakteristika native sadržaja je da svojim izgledom i funkcijom izgledaju kao i pravi sadržaji, ali kod posjetitelja trebaju stvoriti želju za kupnjom. Specifični su jer kod čitatelja mogu stvoriti osjećaj da mu treba to što je pročitao, možda prvo treba isprobati i onda odlučiti o kupnji.
“Hrvatska postaje internetsko-televizijsko tržište oglašavanja, prvo pogledate reklamu na televiziji a zatim to upišete u Google.” – Nikola Vrdoljak.
150 puta na dan prosječni korisnik provjerava svoj mobitel. Sve postaje mobilno i to će se u sljedećim godina najbolje vidjeti jer svaki uređaj će postati mobilan. Jednom kad novinar napiše članak taj članak se na sve načine treba distribuirati, kroz sve moguće platforme – na portalima, društvenim mrežama, Linkedinu itd. Sadržaj je isti bez obzira o kakvom se marketingu radi, ali forma sadržaja je drugačija jer mora biti prilagođena mobilnom uređaju. Događa se zanimljiva situacija – obično je ljeti opadao broj posjeta na web portalima jer su ljudi bili izvan vidokruga računala, a sad su na mobitelu stalno i ljeti se povećava broj korisnika.
Mobiteli i društveni mediji donose neke nove prilike jer mladi najviše internet konzumiraju na pokretnim uređajima. Inače, broj ljudi koji konzumira internet je veći s mobitela nego s desktop platforme.
“Isporučivanje oglasa mora ići u smjeru mobitela, što je ekran manji tu je pažnja korisnika veća jer je fokusiranija, ali je i kraća pa je prava umjetnost kako napraviti oglasno rješenje koje će funkcionirati i na desktopu i na malom ekranu” – Marko Rakar.
Osim prezentacija, na sajmu se mogao posjetiti izložbeni prostor u kojem se nalazi i Vidilab, a u kojem su predstavljeni najbolje ocijenjeni proizvodi u testovima časopisa Vidi.
Više o konferenciji i programu potražite na Itbizexpo.com i na Vidi.hr