Istaknite se dizajnom
Apple iPhone 12 Pro
Kamere
Kamere na iPhone 12 Pro svakako su dio fokusa kompanije, te nude vrlo jednostavno iskustvo sa impresivnim rezultatima.
Kada pričamo o novom iPhone 12 Pro modelu, kamere ostaju iste kao i kod prošlogodišnje verzije. Glavna kamera je dobila malo bolju optiku, no na kraju dana korisnik neće primijetiti razliku.
No, iako se hardver nije mijenjao, poboljšana je obrada samih slika u novom A14 Bionic čipsetu, sa rezultatima koje ćemo vam dati da naravno sami pogledate.
Slike smo malo usporedili i sa Samsungovim Note20 Ultra mobitelom, te rezultati govore sami za sebe. Smatramo da je HDR na iPhoneu bolji nego ikada, a Apple je puno pažnje posvetio i noćnim fotografijama.
Jedna stvar koja se primijeti kod fotografiranja je činjenica da ovaj iPhone i dalje koristi poprilično malene senzore u usporedbi sa konkurencijom. Tako puno ranije softver počinje dulje skupljati svijetlo, savjetujući mirovanje, dok Samsung i dalje može okidati relativno brzo.
Glavna širokokutna kamera
Ima žarišnu duljinu od 26 mm te otvor blende f/1,6. Upravo je ovaj otvor blende poboljšana komponenta kamere, te sada može propustiti više svijetla do senzora za malo bolje noćne performanse. Može fokusirati na kompletnom vidnom polju, a cijela komponeta također ima naprednu optičku, to jest mehaničku stabilizaciju. Služi kako bi se prilikom slikanja i snimanja smanjilo trzanje pri ljudskom kretanju.
riječ je o senzoru kao i kod prošlog modela, ima rezoluciju od 12 megapiksela, što se čini kao standard kod većine flagship uređaja koji preferiraju brze kamere. Senzor je veličine 1/2.55 inča, sa pikselima od 1.4µm, što im daje solidne uvjete kod slabijeg osvjetljenja, iako za današnji standard, softver mora ranije paliti “noćni način” koji hvata svjetlost sekundu za bolju oštrinu, no svi na slici moraju biti vrlo mirni.
Spomenimo i kako je noćno snimanje jedan od specijaliteta ovog senzora. Dok naravno ostali također mogu snimati u noćnom načinu, glavni senzor daje najbolje rezultate. Apple sakuplja svijetlost scene do 3 sekunde što se događa automatski, no podesivo je i od strane korisnika.
Noćne slike napravljene na ovaj način izgledaju impresivno, no konkurentima često ispadaju nerealno svijetlo. Apple tvrdi kako je sa ovim načinom htio i dalje zadržati dojam kako se ipak radi o noćnim fotografijama, smirujući efekt nerealne svjetline.
Primjećuje se još bolja oštrina na slikama od prošlogodišnjeg modela, a vjerujemo da je to rezultat Appleovog fokusa na večernju fotografiju za iPhone 12 Pro. Kod ovakvih snimaka najbitniji je HDR efekt kako bi kontrolirao žarke izvore svjetlosti, te možemo reći kako su u tome i uspjeli.
Dok naravno drugi također rade na sličan način, detalji koje Apple uspijeva zadržati, zajedno sa tolerancijom na micanje pri snimanju, daju ovom načinu snimanja bolje rezultate pri manjem trudu za vrijeme snimanja.
Ultra-širokokutna kamera
Sa žarišnom točkom od svega 13 mm, smanjuje zum za 0,5. Drugim riječima, dobiti ćete četiri puta više prostora za slikanje. Ovaj senzor također ima 12 megapiksela, te otvor blende od f/2,4.
Ultraširoke kamere imaju izražen efekt “rastezanja” sadržaja na svojim rubovima, od čega ne bježi niti ova kamera. No, neki će taj efekt iskoristiti sebi u korist, dok će se drugi trebati malo poigrati u programima za editiranje fotografija da izravnaju sliku.
Ova kamera nema mogućnost optičke stabilizacije slike, kao niti fokusiranja, već su te opcije fiksirane. Dok opcije poput noćnog slikanja funkcioniraju, rezultati su nešto slabiji od glavnog senzora s obzirom na veličinu pojedinog piksela ove kamere i leće koju koristi.
No, sa druge strane, vrlo pozitivan efekt ultraširoki kut ima na snimanje videa. Naime, pri 4K snimanju, koristi se samo srednjih 8 megapiksela na senzoru, što znači da će u svakom slučaju gdje je senzor veći od 8 megapiksela, video biti “izrezan” u sredinu. Kod standardne kamere to uvelike smanjuje ukupnu scenu koju možete uhvatiti, no ultraširoka leća povećava ukupnu scenu koju hvata senzor kamere. Rezultat je nešto zrnatija snimka u slabijim uvjetima, no vrijedna toga s obzirom na veću paletu mogućnosti.
2 x zoom kamera
Treća kamera o kojoj pričamo je 2x zoom kamera. Prati standardnu u već nekoliko iPhone verzija, te se može iskoristiti za slikanje portreta, ali i približavanje udaljenih scena. Riječ je o također 12 megapikselnom senzoru. Žarišna duljina mu je 52 mm, a radi dizajna leća senzor je nešto manji sa dijagonalom od 1/3.4 inča, te pikselima od 1.0µm.
Manji pikseli za rezultat imaju i manju osjetljivost na svijetlo pa su i rezultati u slabije osvjetljenim scenama nešto lošiji. No, u usporedbi sa prošlogodišnjom verzijom, otvor blende povećan je sa f/2,4 na f/2,0. To označava poboljšanje u količini svjetla koje dopire do samog senzora.
Scene bi trebale biti svjetlije, a prirodan Bokeh efekt izraženiji. Ova kamera ima implementiran autofokus za čišće slike, a ugrađena je i optička stabilizacija kako bismo imali oštre slike i ako nismo posve mirni, a snimljeni video također će se manje tresti.
Apple ovaj senzor na Pro modelu koristi i za do 10x digitalan zoom. Dok naravno gubi na oštrini, daje zadovoljavajuće rezultate, no ne očekujte nemoguće.
Selfie kamera
Selfie kamera također nije dirana od verzije 11 Pro, te ima 12 megapiksela. Imajte na umu kako je standardan selfie i dalje veličine 7 megapiksela. Povećanjem na 12 megapiksela, povećava se i kut gledanja kako bi u kadar stalo više osoba, no dobivate i poznato izobličavanje na rubovima slike.
Selfie kamera, kao i do sada dolazi zajedno sa ToF (Time of Flight) 3D kamerom čiji je zadatak dobiti dubinske podatke za bolje računanje umjetnih Boheh efekata.
Kamera također može snimati i 4K video pri 60 fps-a, ili FullHD video pri 120 fpsa. To je stvorilo i novi mod, koji je Apple, malo sramežljivo, nazvao “Slowfies” za usporeno slikanje… vlastitog lica.
Kamera ima odlične večernje performanse, a impresivno snažan zaslon služi i kao mekani blic koji neće stvoriti ružne oštre sjene, već ugodno svijetlo na licu.
Fotografija
Slike sa ovoga mobitela same po sebi ispadaju vrlo precizne, no Apple sve više koristi softver kako bi doradio konačnu sliku. Najbolji primjer toga je HDR, koji je sada već na trećoj generaciji za iPhone. On je jednostavno nužan kako bi se povećao spektar svijetla koje kamera može uhvatiti između 100% bijele i potpuno crne. Taj efekt dobiva se sa slikanjem više slika različitih ekspozicija koje su zatim spojene u jednu, sve dok samo pritisnete gumb za slikanje.
Naravno, kako se i vidi na testnim slikama, izazivali smo ovu kameru namjerno slikajući zalazeće sunce sa puno sjena u sredini kadra. Možemo reći da je softver odradio odličan posao, te izvukao detalje čak i iz oblaka direktno oko sunca. Kako bi slike mogli usporediti, slikali smo ih i sa Samsungovim Note20 Ultra koji se diči puno naprednijim senzorima.
HDR efekt na iPhone slikama vrlo je oštar i jasan, te izgleda li ipak malo pretjerano, samo korisnici mogu odlučiti. Naravno, ako sami gledate u zalazak sunca, oblaci izgledaju malo… mekanije.
Ono što nas je iznenadilo svakako su selfiji (usporedba oba mobitela). Naime, dok Samsung daje nešto hladniju sliku lica, ipak smo na iPhoneu ispali narančasti. Ne potamnjeni, nego narančasti. Daleko je to od boje kože koju možete vidjeti u stvarnosti, osim ako si lice ne poprskate “spray–tan”-om. No, ako se okrenete tako da vam je sunce u pozadini, lice će vam ispasti nevjerojatno oštro unatoč lošim uvjetima za slikanje, no ona narančasta nijansa ostaje.
No, Apple je napokon, nakon godina čekanja, predstavio ProRaw format, svojevrstan RAW način snimanja. Slike ne ispadaju atraktivno same po sebi, no nisu kompresirane niti obrađene, te ih korisnik sam mora dalje uređivati i bojati, mogućnosti bez kojih će rijetki profesionalci slikati.
Video
Apple je iPhone 11 usavršio za video snimanje, te je model iPhone 12 Pro dodatno poboljšan novim mogućnostima.
Dugi pritisak gumba za slikanje brzo počinje snimati kako ne biste propustili kritičan trenutak, no novost je slajdanje gumba za slikanje. Naime, pomicanjem u lijevo, umjesto jedne slike dobiti ćete burst fotografija dok god držite prst u tom položaju. Pomicanjem u desno, počinje već spomenuto snimanje, a pomakom do kraja prebacuje u potpunosti u mod za snimanje.
Na sličan način kako urešujete slike, možete uređivati i video sadržaj snimljen putem iPhonea. Tako vam omogućuje sve od rezanja, croppanja te prilagodbe boja u samoj aplikaciji bez korištenja specijalnih softvera.
Uređivanje je brzo, te se na obradu videa ne čeka dugo, na čemu svakako možemo zahvaliti novom procesoru.
Novost kod Pro modela iPhone 12 linije svakako je predstavljanje 10-bitnog HDR snimanja, kao i Dolby Vision HDR načina snimanja do 60 fps-a. Dolby je razvio vlastiti HDR standard, koji je bolja inačica klasičnog HDR10 standarda. Prednost je u tome što velike promjene osvjetljenja u različitim scenama i tranzicijama zahtijevaju i različite HDR postavke kako bi izgledale vjerodostojno. HDR10 to ne radi, već jedna postavka vrijedi za cijeli video, dok Dolby HDR mijenja svoje postavke ovisno o sceni, odnosno trenutnom osvjetljenju. Naravno, ovakvi videi vjerojatno neće izgledati idealno na zaslonima koji ne podržavaju HDR.